DET SVÆRESTE AT SNAKKE OM OG DET SVÆRESTE AT FORSTÅ.

NERJA, SPANIEN.

1128975310a4114Vi fløj afsted til Malaga lufthavn en søndag eftermiddag, og ankom efter 3,5 time ca. Vi havde lejet os ind på et hotel i Torremolinos, som ligger 10 min. væk fra Malaga lufthavn, hotel Zen. Som jeg tror er et ‘lufthavnshotel’. Her spiste vi en god middag og drak en flaske vin- vin er SÅ billigt i Spanien. Jeg tror vi gav imellem 40-60 kroner for en flaske vin det første spisested og vi var ved af falde bagover. Derudover er det generelt bare billigt at leve i Spanien og derfor kan en ferielejlighed uden tvivl anbefales. Vi havde sat alarmen til mandag morgen, så vi var klar til en hel dag fyldt med oplevelser. Vi tog en taxa tilbage til lufthavnen, her skulle vi jo hente den bil vi havde lejet, en lille fin hvid Seat Ibiza, som vi ikke kunne havde været foruden. Vi lejede bilen igennem europcar, som er et udlejningsfirma vi blandt andet også har herhjemme. Bilen lejede vi allerede hjemmefra og vi var ved at skide i bukserne af bekymringer, da man alle vegne på internettet kun læser dårlige anmeldelser for biludlejning i Spanien. Kære venner, det kan man altså sagtens – og uden problemer. Bare sørg for at tage en masse billeder af bilen før og efter, så man er klar til at kunne dokumentere små ridser eller skader. De var SÅ søde og behjælpelige, så det gør vi med glæde en anden gang og de har heller ikke trukket flere penge end de skulle, så ingen problemer. Jeg tror nærmere man kan opleve det, når man lejer biler igennem de små spanske kæder, i dont know. Vi fik bilen og vi var glade, for nu startede ferien. Vi havde lejet en lejlighed i Nerja, og Nerja er bare SÅ fantastisk. Vi skal helt sikker tilbage en anden gang. Jeg elsker Nerja!

Det tog os en lille time at køre fra Malaga lufthavn til Nerja og til det sted vi boede som hedder: El Capistrano Village. Man kan vel godt kalde det for et ‘resort’ men uden helt at være det. Men Capistrano Village er et kæmpe område, hvor man kan leje alt fra lejligheder til villaer og i forskellige størrelser. Selvom man bor klods op og ned af hinanden mærker man det ikke, og det var det jeg var allermest glad for. Vores lejlighed lå til gengæld også super fantastisk og med udsigt udover havet og pool området. Jeg er stadig ikke helt sikker på hvor mange pool områder der var, da stedet var ret så stort, men jeg ved med sikkerhed at der var to. Boligerne, området og stierne var så idyllisk og så spansk, hvilket bare er så lækkert når man endelig er på ferie og skal få en følelse af, at være langt hjemmefra. Det var perfekt og vi har ingen fingrer at sætte på det. Selvfølgelig var lejlighederne gamle, og køkkenet var old school men det er stilen der, og det skal der ikke pilles ved. Der var lige en ting, måske to som vi oplevede en lille smule irriterende. Jeg elsker at sole og jeg gør det gerne ligeså snart solen står op: pool området har åbent tidligt, men liggestolene? hell no, dem kan man først få fingrene i kl. 11:00 og derudover koster de satme penge. Men det var ikke noget der lod os gå så meget på, vi fik det bedste ud af morgentimerne med god morgenmad og så havde vi jo liggestole på vores altan, så jeg tror lige vi klarede den. Jeg kan helt sikkert anbefale stedet, er det børnevenligt? ja hvis du har styr på dine børn, der er nemlig ikke noget der hedder hovedspring i poolen eller de famøse flamingo badedyr – det er forbudt og det synes jeg kun var rart, så slap vi for alt den støj. Er det par venligt? HELT BESTEMT. Man mærker selvfølgelig at det et turist sted, men der er ligeså mange indfødte der rejser hertil som der er turister, så det er ikke noget man ligger og bliver irriteret over.

Dagene gik og Mark havde planlagt en masse udflugter vi skulle ud på, nu hvor vi havde en bil. Det var super med mig! Vi aftalte at efter klokken 16, måtte han for det ‘meste’ styre showet. Vi var ude og vandre i bjerge, inde i Nerja by, på eksotiske strande som IKKE er for turister og meget mere. Alt i alt var det en fantastisk rejse. Marks og min første ferie sammen!

En ting var svært for os, og det var det med at spise ude i Spanien. Vi begge brød os egentligt ikke om maden, det kan være vi har været uheldige, men jeg har et indtryk af at de overhovedet ikke smager på maden før der servere den. Det var SÅ belastende hver gang vi gik ud for at spise, hvad fanden skulle vi nu proppe ind i munden. Vi var derfor heldige at have vores egen lejlighed, så meget af tiden lavede Mark mad. Når vi spiste ude bestilte jeg for det meste gambas pil pil, som er rejer med hvidløg i olie. Her er det også virkeligt forskelligt hvordan man får det serveret, jeg tror jeg bestilte det 5 gange og alle fem gange var smagen og oplevelsen helt forskellig.

Vi var afsted i alt 12 dage og det kan kun betale sig at bestille charterrejser der varer længere tid end 7 dage, jeg tror aldrig jeg skal på en 7 dages ferie, medmindre jeg bliver inviteret – for når man er væk længere end 7 dage, mærker man at man er på ferie og man får mere ud af det. Kun en anbefaling. Jeg har altid selv kun rejst 7 dage, når det har været charter og man bruger alt tiden på at tælle dage ned til man skal rejse hjem igen, det er forfærdeligt for tiden går jo så stærkt.

I og med, at vi havde lejet bilen hjemmefra, havde vi jo booket den i et hvis tidsrum. Vi havde bilen i 10  dage, og vores hjemrejse billet var vi lidt usikre på, så vi rejste hjem en dag senere end vi havde regnet med. Derfor besluttede vi os for, at forlade El Capistrano Village onsdag morgen, og aflevere den i Malaga hvor vi så havde en sidste overnatning. Vi gad ikke helt det første hotel, så vi havde fundet et nyt: Hotel parasol garden, som er et all inclusive hotel i Torremolinos, samme sted som det første og ti minutter væk fra lufthavnen. Her mødte vi godt nok mange danskere, det var noget helt andet end hvad vi kom fra, intet idyl, intet rigtig spansk – kun hoteller og turister. Det er sådan et sted jeg forbinder med charterrejser, jeg tror også at bravo tours laver rejser hertil og så er det vidst noget med, at hotellet også er danskejet.

Hvis i overvejer en rejse til Nerja ud i fremtiden kan det altså kun anbefales og hvis i har yderligere spørgsmål til stedet så skriv til mig, jeg har helt sikkert en god idé eller to.