EFTER 11 TIMER

Fra Frankfurt til Sacramento, Cali. Fra Sacramento, Cali til L.A.

usaSom i ved, måtte vi overnatte i Frankfurt fra fredag-lørdag da hele lufthavnen blev lukket ned. Billederne ovenover er fra vores hotelophold i Frankfurt. Det var pisse nederen, at vi ikke kunne komme på vores fly til San francisco, vi havde nemlig kun fløjet en halvanden time, og havde nu 11-12 timer tilbage at flyve i, som vi nu kunne se frem til. Vi mistede to dage i USA pga Frankfurt lufthavn, ih.. Så typisk!
usa1Lørdag morgen stod vi op, tog det samme tøj på som dagen før og drog afsted imod Frankfurt lufthavn igen. Vi frygtede at der ville være forsinkelser, eller overbookninger på flyet, så vi ikke kunne komme afsted som ‘planlagt’. Men heldigvis var der ingen problemer. Vi kom afsted efter den planlagte tid, og fik sat os på vores pladser i flyet. Vi kunne nu se frem til 11-12 timer i et fly som ikke engang havde skærme i sæderne, stikkontakter eller lignende og da alt vores elektroniske udstyr skulle kunne tændes når vi ankom til San Francisco, kunne vi heller ikke bruge vores computere, tlf eller ipods ombord på flyet. Ikke engang en lille pose med sovemasker, tandbørster eller noget i den dur var der på sæderne. Jeg var ved at DØ af kedsomhed, men sov heldigvis halvdelen af vejen. Desuden var maden det værste jeg noglesinde har oplevet fy!
usa2ENDELIG, efter ca 12 timer var vi fremme og blev hentet i San Francisco lufthavn af min familie. Vi blev hentet i en pisse lækker bil, hvor vi alle kunne være i. 8 personer + bagage, standard. Vi var død trætte og hårdt ramt af jetlag. Der er i dag gået ni dage, og jeg er først ved at komme mig nu, men der er også ni timers forskel – så det passer meget godt. Vi fløj fra Frankfurt ca. halv 3 i dansk tid, og ankom til San Francisco kl: 20:00 om aftenen i Amerikansk tid, mega wierd og svært at forholde sig til 🙂

Min familie bor i Sacramento, 2 timer uden for San Francisco så vi skulle altså sidde ned i 2 timer mere, godt nok var det i en bil og ikke i et fly (jeg er overdrevet bange for at flyve). Vi stoppede på In’n’out, og spiste aftensmad. Det er nok noget af det bedste junk man kan få herovre!

usa3usa4usa5Vi ankom lørdag aften i amerikansk tid, og gik direkte i seng. Jeg vågnede 10 gange i løbet af natten pga jetlag, oh – det er så belastende. Da vi stod op søndag morgen, fik vi lækker morgenmad: Pandekager, æg, frisk frugt alt hvad man lige havde lyst til. Vi brugte nogle timer ved poolen, og så tog alle kvinderne inkl mig selv ud og fik lavet negle.
usa6I USA kan man få lavet negle alle steder, og det er overdrevet billigt. Det er simpelthen så sjovt at komme ind i sådan en salon, for de kan sidde og være så søde ved en og så sidde og bagtale og grine højlydt på deres sprog lige efter.

Prøv lige at se den her youtube film, det er så meget rigtigt! Jeg døde næsten af grin første gang jeg så den.

usa7Da vi kom hjem var det tid til min første lovlige drink i USA, pisse fedt. Jeg har rejst til USA hvert andet år siden jeg var 11-12 år gammel, så da jeg begyndte at drikke derhjemme da jeg var omkring 15-16 år var det nederen at komme herhen og ikke engang måtte smage noget. Især da jeg var 18-19 år og vi var i Las Vegas, åh glemmer det aldrig. usa8Mandag morgen startede vores første roadtrip tur. Vi skulle kører seks stive timer, for at komme til L.A hvor vi skulle bo på hilton hotel i fem dage. Det var en lang køretur med jetlag oveni. Og vi havde i forvejen ondt i måsen efter en 11-12 timers flyvetur, men vi klarede den.
usa9Meget af kørerturen var ude i ingenting, det eneste vi så var store læs vogne med tomater.usa10Min frokost på turen: hvidløgs/parmasan rejer i pasta og flødesauce uhm!